tirsdag 30. september 2008

Litt av hvert fra bryllupsgave, bruden og siste treff!

I dag kan jeg endelig legge ut fellesprosjektet vi har holdt på med i mandagsklubben!
Vi bestemte oss for å strikke et lappeteppe til Anja og Tage og gi det i gave, når de giftet seg. Vi hadde et par måneder på oss. Noen hadde strikket mye før og lagde flere lapper, mens andre kjempet seg igjennom noen få. Ikke alle var like glad i mønsterstrikking, men vi ble enige om at ikke alle lappene måtte være som mønsteret forlangte.
Lappene ble ferdige en etter en, men vi fikk det ganske travelt siste mandagen før bryllupet. Det tar tid med montering. Vi valgte å hekle lappene sammen og startet i hver vår ende. Noen festet tråder, en presset lappene og resten heklet i hver sin ende.
Teppet er strikket i Lerkegarn, så det er mykt og lett. Alle lappene var ca 20* 25 cm og vi strikket 32 lapper totalt.
Resultatet ble vi veldig fornøyd med!

Legger ut et bilde av brudeparet også. De var så vakre.

Og så noen få bilder fra siste treff. Vi møttes hos Nina."Bare" 5 jenter denne mandagen. Vi strikket og heklet og koste oss. Toril strikket på kurven, Linda strikket på tøfler, Heidi strikket på duken og begynte på en kjole og jeg strikker Karius skjerf. Det kommer bilde av det senere. Imens får dere nyte synet av hekle sjal og skuldervarmere.

Må også få fortelle at Nina bor litt landlig til. På turen opp så vi ikke mindre enn 6 rådyr. Det siste paret var nesten på gårdsplassen hos Nina. Og da jeg skulle hjem kjørte jeg etter en grevling! Første grevlingen jeg ser i levende live! Morsomt!

Vi avtalte ikke hvor vi skulle være neste gang, så vist noen føler at de har lyst til å ha klubben neste mandag, bare send meg en melding!
Til vi ses neste gang- HA EN FIN UKE; ALLE SAMMEN!!

Ingen kommentarer: